• Home
  • Over ons
  • Nieuws
  • Contact
JE VERDIENT HET MET FITCOINS®
  • Home
  • Over ons
  • Nieuws
  • Contact

Nieuws

3 vormen van vitaliteit verspilling (die héél veel geld kosten)

2/11/2020

0 Reacties

 
Foto
Er wordt veel verspild in Nederland. Ook op het gebied van vitaliteit. Ik kom al 30 jaar bij bedrijven over de vloer en in die tijd heb ik 3 vormen van verspilling opgemerkt.

1. We proberen allemaal het wiel opnieuw uit te vinden

Iemand neemt het initiatief binnen je organisatie en vindt dat er vitaliteitsbeleid opgezet moet gaan worden. En hop, aan de slag. We stellen een team samen, gaan brainstormen, vragen budget aan en rollen een plan uit. Niet bewust dat andere bedrijven deze route al hebben afgelegd en ervaring hebben in het uitrollen van een dergelijk plan. In de praktijk komt het er vaak op neer dat bekende mislukkingen toch opnieuw worden gemaakt of dat een duur programma wordt ontwikkeld dat al lang bestaat. En dat je voor een fractie van de kosten kunt overnemen. In onze kwartaal meetings delen we succes en faalfactoren zodat we van elkaar kunnen leren en efficiënter praktijkervaringen kunnen delen.

2. Onvoldoende deelname

We maken een plan, een planning, communiceren het plan naar de doelgroep en komen er achter dat de deelname tegenvalt. Lege plekken in de workshops en sportprogramma’s die ten onder gaan aan gebrekkige deelname. En dat is jammer, want het kan ook anders. Werken met een open budget maakt je flexibel. Via de Its My Life-app biedt je eerst een workshop aan en zendt dit via een pushbericht naar je werknemers of leden. Vooraf kun je een minimale deelname instellen die noodzakelijk is voor doorgang van de activiteit. Je kijkt dus eerst of er voldoende animo is voor een workshop of training en laat deze pas doorgaan als dat het geval is. Ondertussen kun je deelname ook belonen met Fitcoins® waardoor de kans op hoge deelname toeneemt.

3. Het zijn altijd dezelfde mensen die meedoen

Dat komt doordat we vooral activiteiten organiseren voor mensen die geïnteresseerd zijn in…..gezondheid. En dan komen alleen de mensen die geïnteresseerd zijn in….gezondheid. Dus ja, dat zijn meestal dezelfde mensen. Die ook wel gezond leven als jij niks organiseert. Je wilt dat vooral de mensen mee gaan doen die minder geïnteresseerd zijn in gezondheid. Die bereik je niet met een boodschap over gezondheid. Weten we inmiddels na 30 (!) jaar. Hoe dan wel? Door te wijzen op direct voordeel. Gezond gedrag direct belonen, maar dan wel waardevol met Fitcoins®. Door vaker te bewegen straks een gezonde smoothie kopen in je bedrijfsrestaurant, is aantrekkelijker dan te communiceren over ‘duurzame inzetbaarheid’ en ‘preventie van ziekte’.
​
Onze ervaring: maak vitaliteit en gezondheid toegankelijk en leuk. Spelvormen en interactie werken beter dan een wortel voorhouden of de stok achter de deur. En een app werkt beter dan een portal. Een app brengt jouw programma direct in de leefwereld van de gebruiker. Nog één belangrijke tip: mensen gaan alleen een app gebruiken wanneer deze hun leven een beetje makkelijker en aantrekkelijker maakt. Niet omdat jij wilt dat ze een app gaan gebruiken. Denk dus goed na over waardevolle content die de gebruiker aanspreekt, niet de aanbieder. Veel succes.
0 Reacties



Laat een antwoord achter.

    Archieven

    April 2021
    December 2020
    November 2020
    Augustus 2020
    Juli 2020
    Juni 2020
    Mei 2020
    April 2020
    Maart 2020
    Februari 2020
    Oktober 2019
    September 2019
    Juni 2019
    Mei 2019
    April 2019
    Maart 2019
    Februari 2019
    Januari 2019
    November 2018

    Categorieën

    Alles

    RSS-feed

Partners

SAP Nederland
Expertum Consulting
Puur Jezelf Professionals
Garmin
ROC Zadkine
Gezond 010
TU/Eindhoven
​Fontys Sporthogeschool
​XtraAdvice


Foto
Foto
Foto
Contact Info

Algemeen
085-047 1463
info@itsmylife24.nl

Support
085-047 1464
support@itsmylife24.nl
© COPYRIGHT 2018 Its My Life.
ALL RIGHTS RESERVED.

Privacy verklaring

  • Home
  • Over ons
  • Nieuws
  • Contact